Quick Access
Medsana Prevenție
Nutriția în timpul pandemiei – Sfatul medicului

Traversăm o perioadă dificilă în care este necesar să ne autoizolăm la domiciliu pentru a evita răspândirea infecției cu COVID-19. În această perioadă, putem fi tentați fie să consumăm alimente în exces, mai ales din cauza tensiunilor la care suntem supuși, fie să consumăm alimente mai puțin sănătoase pentru organism.

Deși nu există alimente minune care să ne protejeze de noul coronavirus, putem ajuta sistemul imunitar, prin adoptarea unui regim alimentar echilibrat și a unor obiceiuri care să ne mențină starea de sănătate.

Dr. Burlacu Daniela, medic primar medicină internă din clinicile Medsana, recomandă:

1, Hidratarea adecvată

Este foarte important ca în această perioadă să bem cât mai multe lichide. Lichidele pot consta în apă, supe, fructe sau legume bogate în apă, iar dacă vrem să diversificăm gustul apei și, în același timp să o îmbogățim cu nutrienți, putem adăuga câteva felii de lămâie, castravete sau portocale.

2, Consumul de alimente care asigură buna funcționare a organismului

Legumele și fructele sunt aliații noștri de încredere în această perioadă pentru că sunt o sursă bogată de vitamine și antioxidanți, ajutând organismul să lupte împotriva infecțiilor.

3, Consumul alimentelor care stimulează creșterea și dezvoltarea

Astfel de alimente sunt extrem de importante pentru copii pentru că îi ajută să crească și să se dezvolte sănătos și, în acelați timp, ajută organismul în lupta cu infecțiile. Printre aceste alimente se numără carnea albă, ouăle, laptele, brânza și iaurtul. Este indicat ca aceste alimente să fie consumate zilnic, însă în cantități moderate.

4, Evitarea alimentelor bogate în zahăr, sare și grăsimi

Alimentele procesate nu ne oferă nici un beneficiu din punct de vedere nutritiv, de aceea, este mai bine să le evităm cât de mult posibil. În schimb, un aport de vitamine și minerale, proteine și prebiotice este bine venit în această perioadă.

Un alt aspect de care trebuie să ținem cont este cantitatea de mâncare pe care o consumăm. Este indicat să păstrăm un echilibru între aportul caloric și consumul energetic.