Quick Access
Medsana Prevenție
Sarea și zahărul - când şi cum le introducem în alimentaţia copilului?

 Sarea şi zahărul vor fi premise copilului doar după vârsta de 1 an - sarea în cantităţi mici, iar zahărul (sau alţi îndulcitori naturali) doar ocazional.

Sarea poate fi adăugată alimentelor, dar maximum 1 gram pe zi. Nu este nevoie să calculaţi exact, ci să aveți în vedere cel mult două mese pe zi gătite cu puţină sare. În cazul în care preparaţi masa pentru toată familia, adăugaţi doar puţină sare la preparare şi adulţii îşi vor pune sare suplimentar, dacă doresc. Este nevoie de atenţie sporită la preparatele cumpărate! Verificaţi întotdeauna conținutul de sare și zahăr și evitați să le oferiți copiilor pe cele cu conținut ridicat. 

Eu recomand sarea iodată deoarece deficitul de iod poate genera tulburări de metabolism. Puteţi folosi ocazional şi sare naturală neiodată, alternativ cu cea iodată.

Zahărul este cel mai puţin recomandat aliment, în special pentru consum zilnic. După vârsta de 1an, se pot consuma cantităţi mici de îndulcitori naturali: miere, zahăr brun, sirop de arţar, sirop de agave, dar în cantitate limitată la o linguriţă/ocazie, iar ocaziile să nu devină un obicei. Recomandabil ar fi ca un copil să primească dulcele de maxim 3 ori pe săptămână. Uneori, putem risca să avem exces de zahăr în alimentaţia copiilor mici prin consum crescut de fructe dulci, sucuri de fructe sau fructe uscate. Suntem în siguranţă dacă menţinem o singură porţie de fructe pe zi şi maxim 100 ml. suc de fructe pe zi.

Putem oferim copiilor mici mâncare gustoasă prin ingrediente de calitate, amestec interesant de gusturi şi uneori prin adăugare de condimente uşoare, evitând astfel adaosul de sare şi zahăr.